With only one point separating the top four drivers in the championship standings: Daniel Barry, David Bogie, Richard Cathcart and Nik Elsmore, the fifth round of this years Mitsubishi Ralliart Evolution Challenge, the Swansea Bay Rally on 19th July, is destined to produce an exciting battle for supremacy.
With cars in the Evolution Challenge strictly controlled to comply with Group N regulations, all are similar in performance and with so many drivers of eaqual pace registered for this years series, 2008 has so far produced the closest competition yet. In fact, with four rounds already run and three to go, only five points separates the top six!
First to lead the Mitsubishi charge are David Bogie/Kevin Rae, who are the only crew to have won two rounds so far this season. They are followed by winners of round two Richard Cathcart/Martin Brady, who have regularly shown that they have the speed to be at the front, be it on asphalt or gravel roads.
After scoring three podium finishes in the first three events, Daniel Barry/Mark Bowens will be looking to put the retirement on the final stage in round four behind them and get back to their front-running ways. Starting right behind them and also retiring from the last Evo Challenge round are Neil McCance/Graham Hopewell, whos pace so far this season means that they are definitely in the frame for at least one victory before the year is out.
Nik Elsmore/Paul Wakely are next to start and, although in the top four of the championship, their consistent performance means that they are the only crew out of the leading quartet who are yet to drop a round a significant factor as the end of season competitors count the best six scores from the seven events.
Upping their game as the year progresses are round three winners Keith Cronin/Greg Shinnors, who will be out to record their first Evo Challenge victory on gravel and close the gap - albeit just three points - between themselves and the championship leaders.
Miles Johnstone/Ian Bevan are next to line up and, if their stage times continue to improve, they could well finish close to the podium in Swansea. Jonathan Sparks/Chris Davies are another crew out to add to their points tally next weekend, whilst Tom Naughton/Horace Saville make a welcome return after missing two rounds whilst their car was being refurbished.
Notable absentees from the fifth round of the Evo Challenge are Daniel Sigurdarson, who will be staying in his native Iceland next weekend, Jonny Greer, who will be competing in the British Rally Championship on the Isle of Man and Simon Harraway, whos season appears to have come to a premature end.
The Swansea Bay Rally also hosts round five of the Pirelli MSA Gravel Rally Championship and sees a total entry of 36 cars, nine of which are Evolution Challenge competitors, a figure which represents 25% of the National field.
Starting an finishing from the rapidly developing area of SA1, the event features six timed special stages comprising 64 competitive miles in forests that are visited by the WRC teams during the Wales Rally GB: Margam, Rhondda, Resolven and Walters Arena.
Photo Caption
Currently topping the tables in this years Mitsubishi Ralliart Evolution Challenge are Daniel Barry and co-driver Mark Bowens, who will be aiming to stay in front when they contest round five of the one-make series for Group N Mitsubishi Lancers, the Swansea Bay Rally, which takes place on Saturday 19th July (copyright free image).
Athugasemdir
Afhverju varstu ekki með í þessu ralli Danni ?
kv
Jónbi
www.evorally.com
Jónbi (IP-tala skráð) 20.7.2008 kl. 11:13
Sæll.
Ég var í aðgerð og á a hvíla í amk 6-10 vikur, ,vei.
Þáttaka mín í Alþjóðarallinu er einnig í uppnámi vegna þessa en það verða 5,5 liðnar þá frá aðgerð:)
Ætli það verði ekki bara næst í Bulldog 14.oktober.
DS
Akstursíþróttakappinn Daníel Sigurðarson, 20.7.2008 kl. 19:02
Bömmer.. en ég veit nú dæmi þess hér á fróni að menn hafa keppt í gifsi og á hækjum :-) svo þér er engin vorkun hehe.. auðvitað mætiru í Alþjóða og keppir við okkur litlu kallana.
Góðan bata
Jónbi
www.evorally.com
Jónbi (IP-tala skráð) 20.7.2008 kl. 22:56
Hæ Danni!
Ertu nokkuð í gítarbanni þó að þú getir ekki keppt?????
Þó að Buffið sé að spila á síðustu sérleið næstu helgi á Króknum þá spila þeir sko bara til 3 þannig að þú er vanur að spila til 7, ætlaru nokkuð að klikka á því??
Hlökkum annars bara til að sjá alla á Króknum næstu helgi
Kv Lulla
Lulla (IP-tala skráð) 21.7.2008 kl. 00:55
Hæhæ -- Gítarbanni,, ekki að ræða það. Þessi læknamerðir geta nú ekki tekið allt skemmtilegt af mér :)
Ég mæti að öllum líkindum norður - óvenjulegt þó í þetta sinn að vera á hliðarlínunni (sem hefur þó sína kosti).
Ég geri nú ráð fyrir því að mæta í alþjóðarallið - en verði ég ekki kominn í gott stand gæti ég tekið það option að keyra hluta af rallinu eða slíkt.
Jónbi - Litlu kallarnir eru þeir sem aldrei hafa unnið rall - þið örbræður hafið nú hlotið ykkar eldskírn og eruð því orðnir Stórir kallar. En jú, mikið vona ég að allt verði með felldu og að við getum endurtekið leikinn síðan í fyrra og boðið upp á hörkukeppni í þrjá daga þar sem úrslitin ráðast á síðustu sérleið.
Kveðja / Danni
Akstursíþróttakappinn Daníel Sigurðarson, 21.7.2008 kl. 09:20
Keppnin í fyrra var algjör snilld, það var viðbjóðslega gaman :-) og allt skal vera með feldu í ár og úrslitin skulu ráðast á djúpavatni...sko á fyrstu leið hehe... (bjartur í sumarhúsum)
jónbi
www.evorally.com
jónbi (IP-tala skráð) 21.7.2008 kl. 12:43
:) Hljomar vel - - er þá ekki málið að brjóta 13mín múrinn yfir Djúpavatn? Amk eitthvað sem gert hefur verið utan keppni (segir sagan sko) ;)
DS
Akstursíþróttakappinn Daníel Sigurðarson, 21.7.2008 kl. 13:51
Takk Danni minn enginn hefur kallað mig STÓRANN áður nema konan...........en það er nú allt önnur saga sem á ekki heima hér. Verst að ég er orðinn alltof gamall og þreyttur til að lesa þennan Mælifellsdal sérstaklega með þennan vitleysing við stýrið beygjurnar koma alltof fljótt og eru líka alltof margar..... Góðan bata kallinn minn hlakka til að keppa við þig og Ástu í Alþjóðarallinu.
Kv Boggi
Borgar Ólafsson (IP-tala skráð) 21.7.2008 kl. 23:23
Bæta við athugasemd [Innskráning]
Ekki er lengur hægt að skrifa athugasemdir við færsluna, þar sem tímamörk á athugasemdir eru liðin.